הכנת כרטיס ביקור באופן עצמאי

צבעים
 

אחד הגורמים המשמעותיים בהצלחת עיצוב עצמי של כרטיס ביקור הוא הצבע וליתר דיוק מספר הצבעים. ספרו את מספר הצבעים שיש לכם בכרטיס הביקור - אם המספר גדול מ 4 יש צורך להקטין את מספר הצבעים. הרעיון הוא שפחות צבעים יקטינו את הרעש החזותי של כרטיס הביקור ולכן הסיכוי שיצא משהו שנראה טוב בעין גבוה יותר. צבע לבן, המשמש כרקע לא נחשב במניין הצבעים.


השאלה שאתם בוודאי שואלים היא ״באילו צבעים עלי להשתמש?״ .   לשאלה זו מספר תשובות אפשריות:

  • אם יש לכם לוגו צבעוני, בחרו את סט הצבעים ממנו.  רוב הסיכוי שאת הלוגו שלכם הכין מעצב ולכן בחירת סט הצבעים ממנו כנראה תהיה מוצלחת. 
  • בחרו מניפת צבעים פסטלית.   
  • חפשו ברשת דוגמאות לכרטיסי ביקור שאתם אוהבים והשתמשו בסט הצבעים.

פונטים

פונט 
הפונט הינו חשוב ומרכזי לא פחות מהצבעים. בחרו פונט שנראה טוב בעינכם והצמדו אליו. הקפידו שכל הטקסטים בכרטיס הביקור יהיו בעלי אותו פונט. נכון, מעצבים יודעים לקחת גם פונטים שונים ולשלב אותם באותו עיצוב אבל אתם לא מעצבים והמטרה היא כאמור שהעיצוב אותו אתם מכינים בכוחות עצמכם יצא טוב. הטכניקות המקובלות בכדי ל״גוון״ את כרטיס הביקור הם להשתמש בגדלים שונים של אותו פונט או להשתמש בצבעים שונים. במידה ואתם רוצים פונטים נוספים, אתם יכולים לגשת למאגר הפונטים של גוגל   ולבחור משם את הפונט הרצוי. יש שם, נכון לכתיבת שורות אלו, כ 15 פונטים בעברית ולמעלה מ 790 פונטים באנגלית. הורידו את הפונט (בפורמט TTF) וטענו אותו למערכת ינשוף (כפתור ״טען פונט״ בתפריט הטקסט)

לוגו

לוגו 

אם יש לכם לוגו, השתמשו בו. הקפידו לטעון לוגו בפורמט PNG וברזולוציה גבוהה.  במידה והלוגו שלכם מכיל גם טקסט, הפרידו בין הלוגו לטקסט. טענו את הלוגו והוסיפו את הטקסט כאובייקט טקסטואלי בנפרד.  מומלץ מאוד לטעון לוגו עם רקע שקוף בכדי שניתן יהיה, במידה ותרצו, לשנות את צבע הרקע של הכרטיס.


תמונות

תמונות

יש שתי סיבות מוצדקות לשימוש בתמונות:

  • התמונה היא תמונת רקע המכסה את כל הכרטיס
  • התמונה היא הלוגו שלכם
ישנה אפשרות שלישית שבה משתמשים בתמונה כאייקון (למשל תמונה של טלפון או מייל). במערכת ינשוף קיימים אובקייטים וקטוריים של אייקונים נפוצים כגון טלפון, פייסבוק ועוד. ניתן להגדיל אותם ואף לצבוע אותם בכל צבע שתרצו, מבלי שתווצר בעיית רזולוזציה בהדפסה. 

במידה והאייקון לא קיים והחלטתם לטעון תמונה, הקפידו שהיא תהיה בפורמט PNG וברזולוציה גבוהה ע״מ להבטיח את טיב ההדפסה.

רקע

רקע

ישנם סוגי ניירות שמהווים רקע לכשעצמם (לדוגמא נייר פנינה). כשבאים להפיק כרטיס ביקור על ניירות מסוג זה, על הרקע הנבחר להיות בצבע לבן. הרקע הלבן ״מתורגם״ לצבע שקוף בהדפסה. במקרים רגילים, בחרו את צבע הרקע או את תמונת הרקע. אל תערבבו ביו השניים! או צבע או תמונה.  במידה ואתם בוחרים תמונה, הקפידו על תמונה בפורמט PNG ברזולוציה גבוהה. על תמונת הרקע לכסות את כל הכרטיס. רוב הסיכוי שהתמונה שאתם טוענים לא מתאימה בגודלה לגודל הכרטיס. אל דאגה, מערכת ינשוף יודעת לחשב באופן אוטומטי איזה חלק של התמונה צריך לקחת. 


מרכוז ויישור

סרגל

המשימה שגוזלת את מירב הזמן בהכנת הכרטיס הוא מרכוז ויישור האובייקטים. לשם כך יש במערכת ינשוף סרגל דינמי שמציג את את מיקום האובייקט יחסית למסגרת. בנוסף, פעמים רבות יש צורך ליישר מספר אובייקטים זה לזה. בינשוף ניתן לבחור מספר אובייקטים ( shift ) ובנוסף לבחור את האובייקט מתוך הקבוצה שאליו רוצים ליישר. לבסוף, אם סיימתם לעצב קבוצת אלמנטים, ניתן לאגד אותם יחדיו לאובייקט יחיד ובכך להבטיח את מיקומם היחסי.


QRCODE

ברקוד   

קוד זה מקודד נתונים כגון כתובת אתר, טלפון ושאר פרטי התקשרות. את הקוד ניתן לסרוק באמצעות אפלקציות לסריקת qrcode שניתן להוריד בחינם מ Google Play ו AppStore. 

אין חובה להשתמש בקוד אך אחוזים משמעותיים של אנשים משתמשים בו כי הוא נוח.  את הקוד נהוג לשים בגב הכרטיס. 

שימו לב! יש לבצע סריקת נסיון עם מכשיר סלולרי טרם שליחת כרטיס הביקור לדפוס.  במערכת ינשוף יש כפתור שנקרא ״בדיקת תקינות״ המציג את ה-qrcode בגודלו האמיתי  ומאפשר סריקה של ה qrcode  ישירות ממסך המחשב.


פינות

פינות   

ישנם עיצובים שלא מצדיקים או מאפשרים פינות עגולות. למשל אם העיצוב מכיל מסגרת ריבועית, אזי חיתוך פינות יהיה לא ממש רלוונטי. 
במידה ורוצים, ניתן לחתוך רק חלק מהפינות ולא את כולן. רובם המכריע של האנשים שחותכים פינות, נוהגים לחתוך את כל ארבעת הפינות. 

חיתוך פינות מעניק לכרטיס הביקור את התכונות הבאות:


  • מראה עדין יותר
  • תחושת מגע נעימה לאורך כל היקף הכרטיס
  • מונע פינות מקופלות

העורך הגרפי של ינשוף מאפשר להציג, עוד בזמן תכנון ועיצוב כרטיס הביקור,  כיצד יראה הכרטיס עם פינות חתוכות לפי הגדרתכם. השתמשו בתכונה זו על מנת להחליט האם לבצע חיתוך פינות.


למינציה

למינציה       

זהו תהליך בו מצפים את הנייר, לאחר ההדפסה, בשכבה שקופה ודקה בגוון מט או מבריק (כמו ניילון נצמד).  היתרונות בציפוי זה הם:

  • כרטיס הביקור נשמר יותר לאורך זמן ארוך יותר
  • כרטיס הביקור נראה טוב יותר
  • כרטיס הביקור נעים יותר למגע
  • כרטיס הביקור בעל חוזק מכני גדול יותר

בדיקה

זהו כנראה הכלל החשוב ביותר. תנו לאדם נוסף, לעבור על העבודה שלכם. המטרה היא לא לקבל חוות דעת אומנותית אלא פשוט למנוע שגיאות. שגיאות כתיב, מרכוז שגוי, מיקום וכו׳. רוב הסיכוי שאם קיימת שגיאה היא תמצא בדרך זו וגם תקבלו על הדרך חוות דעת אומנותית... אין מה לעשות, אנחנו בני אדם.